Klachten
Bent u niet tevreden over de dienstverlening? Of bent u niet tevreden hoe u behandeld bent door een medewerker? Probeer eerst het probleem uit te praten met de medewerker of leidinggevende van die afdeling. Wanneer dit niet lukt, kunt u formeel een klacht indienen. Wij reageren binnen 6 weken op uw klacht.
Direct regelen
Hoe werkt het?
- U dient uw klacht in:
- digitaal via het klachtenformulier.
- per brief; stuur uw brief naar gemeente Vlaardingen, t.a.v. klachtencoördinator, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen, of geef de brief af bij het stadskantoor.
- U ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging.
- Wij onderzoeken uw klacht binnen 6 weken en reageren schriftelijk.
- Het is niet mogelijk een klacht in te dienen wanneer:
- het voorval langer dan een jaar geleden heeft plaatsgevonden;
- het om een besluit gaat waartegen bezwaar kan worden aangetekend;
- het gaat om beleidsbeslissingen van de gemeente. U kunt uiteraard wel invloed uitoefenen op het gemeentelijk beleid via inspraak en bezwaar en beroep.
- Bel voor meer informatie over de klachtenafhandeling met de klachtencoördinator via (010) 248 4000.
- Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht? Voor een onafhankelijk oordeel en voor bemiddeling kunt u terecht bij de Nationale ombudsman.
- Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht over jeugdhulp of onderwijs? Dan kunt u terecht bij de Kinderombudsman.
Kosten
Geen
Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.